Friday, February 26, 2010

Pantun Desperado

Makan kuaci sambil main FB
sebab sudah tak tahu mana nak pergi.
Suami pulak takde di sini,
that's why I sangatlah lonely...

Washing machine rosak lagi,
so cuci baju guna tangan sendiri.
Cuaca pulak panas sekali
Mandi pun sampai 5 kali sehari.

My daily meal, roti or Indo mee,
My drinks, Shandy and susu Dutch Lady.
My companion are my DVDs,
My current hobby is sending CV.

Housemate and friends all so busy,
and me only try to LLB*.
Can someone please come and save me,
so that I don't go crazy or worst mati....

*for your info, LLB means Look Like Busy.

Share

5 comments:

Anonymous said...

Well said!!! :)
joeyee

iWah said...

Very good poetry :]

Anonymous said...

Pantun desperado, cantik sekali,
macam banyak masa luang kat sini,
bila jumpa nanti, i pinjam you lebih dvds.
Tak ingin tengok adik saya ini mati sehari.

hahaha
David

Anonymous said...

che wahhhhh... ada orang nak bersyair!

joeyee

Ai Ling said...

Bro,

I think you've got more books for me than DVDs. I'm running out of books to read already.